zaterdag 8 januari 2011

sporten en diëten!

YES ik doe vollen bak mee met de goeie voornemens :)
(collega meldde me vorige week dat de meeste voornemens rond 11 januari alweer vergeten zijn, NIET BIJ MIJ DUS Hé!! remind me als het nodig is!)

voornemen 1: meer sporten en vooral terug beginnen joggen.
Dat lopen gaat zeker lukken: ik schreef me gisteren in voor de 10 Miles, als dat geen stimulans is om vol te houden!!
Andere sport: ik deed vorige week eens mee aan deze groepsles en dat was zwaar afzien!! en niet alleen op de moment zelf; ik kon er nog dagen van nagenieten, auch. zware workout.. does the trick, daar ben ik zeker van, maar ik ben toch meer ne zumba-mens denk ik.. (ook work maar doorspekt met wat fun!)

voornemen 2: op dieet gaan!
wel mooi uitgebalanceerd, dus lekkere dingen mogen, maar met (heel veel) mate :)
dus bij deze het recept van mijn eerste (wel toegestane!) zonde:
het komt uit een weightwatch-boekske van de flair (ja, ik hou die dingen bij..)

Frisse limoencake (5 punten per portie/voor 4 personen)
all you need is:
1,5 ei - 85 g suiker - 85 g bloem - 2 limoenen - 35 g boter
all you do is:
verwarm de oven voor op 200°C.
vet een bakvorm in met een beetje boter.
klop de eieren met 75 g suiker tot een schuimige massa.
roer er de gezeefde bloem, de geraspte schil van limoenen en de zachte boter door.
giet het deeg in de bakvorm en bak 20 minuten in de oven. laat afkoelen.
pers de limoenen uit en meng het sap met de rest van de suiker.
laat inkoken tot een lichte siroop en laat afkoelen.
smeer de cake in met de siroop.
garneer met schijfjes limoen (heb ik niet gedaan, laat het mij weten als dit de moeite is).

ik wist niet wat ik moest verwachten (ben nogal ne chocolate-lover), maar het was oh-zo-lekker!! kzou er zelfs blij mee zijn als ik niet op dieet was :)

voornemen 3: roggekussens van Mme Zsazsa maken
en nog VEEL meer, blogland zit vol amaaaazing ideas (én handleidingen waar ik dankbaar gebruik van ga maken!)

voornemen 4: beter kuisen..........
(enter sien&maria, de kalender. week 1 was al geen succes :s)

Geen opmerkingen: